tirsdag den 5. oktober 2010

Petit Fours

Små bitte petit fours, lavet i skolen i dag... De små hvide dimser som du ser hedder sukker-petit fours, og består af mazarinbund, abrikos-marmelade, en smule smør-creme samt marcipan, hvorefter det er overtrykket med fondant og skrevet på med chokolade.



Ude fra højre er det chokolade petit fours som hjerter, hvor der er kransekage bunden, og trøffel-creme indeni med cognac. MUMS kan jeg lige fortælle!
Så det sukker petit-fours pyntet med chokolade.
Derefter er det choko-øje, som basic er en linsedejs bund, med kransekage masse og chokoladecreme i midten. Jeg har pyntet toppen med en lille svane af chokolade.
ved siden af igen er der chokolade petit-fours bare i anden form, med cognac-cokolade-creme, pynte med chokolade blomst. Sukker petit fours igen ved siden af.

Hertil kommer så visitkagerne, som er napoleonshatte i mini-format. Jeg ved ikke helt hvad der gik galt for mine, men kønne blev de ikke! Det må gøres bedre næste gang. Helt ude til venstre er nøddehorn, som jeg har lavet en lille "fingerblomst" på, som er mit kreative indslag i sidste sekund.

1 kommentar:

  1. Hvor er de bare fine alle sammen !!

    Det må være helt vildt spændene !!!!!

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet