tirsdag den 15. marts 2011

Chokolade, chokolade, åhh du søde chokolade....

Kan man nogensinde få nok? Igen var det året begivenhed, nemlig Chokoladeselskabets Chokoladefstival 2011.


Jeg tilbragte en hel del af min tid i TAP 1 på Carlbergs område i København, sammen med alle lærlingene/kollegaerne fra RvH, og en helt masse andre mennesker, som også er vilde med chokolade! Og der var chokolade... MASSER af chokolade!

- Påskeæg fra Kring Chokolade -

Jeg lagde ud med at købe en lykke-pose til 100 kr, som indholdte en masse forskellige små godter, blandet andet en Kusmi tea Vert Bouquet, en plade 68% chokolade fra A XOCO, en anden chokoladebar fra Simply Chocolate, små chokoladestykker fra Barry Callebaut, etstykke fra chokoman.dk samt et kakalog fra Copenhagen Food, uheldigvis vand jeg ingenting på mit lykkekort....


- Ro chokolade - frugt ganache kugler -

Imellem alle mennesker, som hurtigt fyldte salen, fik jeg møvet mig frem og fik en del smagsprøver, mine poletter blev hurtigt brugt. 2 af dem gik til Ro chokolade med deres Lime Trøffel og en Solbær trøffel... Jummi siger jeg bare, og så med de farver! 2 andre gik til Cofoco som have halvstore bæger med Tiramisu, hvilket er min absolute ynglings dessert... De sidste 2 poletter, det husker jeg ikke...

- Rasmus fra Chokoladefabrikken -

En kæmpe succes som også er værd at nævne er da klart Sommerbird (igen), som faktisk have en helt kæmpe stand for sig selv. De delte ud af deres overtrukket mandler med blandt anden lakrids, hindbær, citron, kaffe... Fantastisk! Uhmmmmm......

- Sommerbird - sushi chokolade -

I år fyldte jeg desværre ikke posern med så meget chokolade som jeg gjorde sidste år. Jeg gik bare rundt og nød stemningen og prøvesmagte alle de boder, som delte ud, der var eller MANGE fristelser. Jeg kom også forbi Konnerup & Co.

- Nikolaos Strangas -

Særligt kunne jeg lide Nikolaos Strangas Conditori & Cakeaway. - som også blev Årets Nyhed... Hele hans bord var fyldt af mennesker HELE TIDEN! Kun efter en del øffen og møffen, nåede jeg helt foran og kigge, men jeg havde desværre ingen poletter tilbage til de lækre små kager han havde... Øv, og min p-billet var ved at udløbe. Utrolig hvordan 3 timer bare går stærkt når man har det sjovt!


Udover Nicoklasos, vandet den dygtige Rikke Gryberg vandt både Årets Fyldte Nordic Fusion og Årets Smagssatte plade Pure Umami. Årets plade Version 3.0 var lavet af Xocolat fra Haderslev.


Ja, chokolade kan være den rene forførelse ...

- hvem har ikke set den skønne film Chocolat med Juliette Binoche og Johnny Depp ?!

4 kommentarer:

  1. Nogen gange er det træls at man bor i Jylland, så man ikke kan komme til sådan nogle fede arrangementer..
    Så jeg må nøjes med filmen Chokolat :)

    SvarSlet
  2. Der bliver også holdt et chokoladearrangement i Jylland (Aarhus) i november. Julens Chokolade af Chokoladeselskabet:-)

    SvarSlet
  3. Tænk det vidste jeg ikke, det må jeg se nærmere på, det lyder spændende...

    SvarSlet
  4. Ååååh så skønt.. mit chokoladehjerte sprænges af misundelse.. jeg ved det er grimt, men sådan er det altså (og hvem elsker ikke den film ;-)

    SvarSlet