søndag den 27. november 2011

1. advent - Jul i TIVOLI

1. søndag i advent - og jeg er på arbejde i Tivoli...! Hyggeligt med alt den storm de har lovet. Jeg kan fortælle der var ikke mange mennesker her til formmiddag.

Mor har sendt en gave med posten, som jeg først kan se imorgen. Yep! Jeg får stadig adventsgaver af mor. Jeg næsten 25år gammel - jo gammel - er kvart 100, det gammelt! Så jeg ved endnu ikke hvad det er jeg får.. Wehe, glæder mig til imorgen hvor jeg skal på posthuset og flå adventsgaven ud af hænderne på den sure post-dame, som allerede brokker sig over de alverdens mange julekort der er sendt ud, og de flere der vil følge den næste månede.

I år er det russisk jul i Tivoli, med en Tivoli udgave af Vasilij-katedralen og stribede løgkupler i knitrende frostlys på plænen. Det er sååååå smukt!

Resten af haven byder ellers på masser af traditionel dansk julehygge med boder, juletræer, tusindvis af julekugler og en overflod af julebelysning.


Lige i morgensolen før haven åbnede, nåede jeg at tage et billede af de smukke rensdyr, der stadig var en smule morgen groggy. 


Jeg slutter klokken 16 på min vagt, og der mørket allerede kommet. Aftenen er ved at være der, og masser af lys er det der kendetegner en del af Tivoli hyggen.


Tivoli med sin egen 21 meter høje udgave af Vasilij-katedralen. Nu det lige før jeg ikke behøver at tage til Rusland.




Kysse, kysse, kysse... Det i hvert fald hvad jeg tænker... Hvem der bare havde en kæreste lige nu... Rundt omkring i træer hænger der også mistelteen.


Klassisk billede fra Tivoli, hvor de smukke lys-svaner ligger på spejl-søen.


Selv hen under aften ignore rensdyrene alle menneskerne omkring som. Fodring forbudt, jeg havde ellers lige tænkt mig at kaste pebernødder efter dem... Hvad lever flyvende resdyr egentlig af? Det kan ikke være det samme som disse almindelige dødeligt... Læg mærke til påfuglen i baggrunden!


Mig i midten! (Jeg burde få mig et bredere smil, så jeg kan matche de to andre) Med henholdsvis mine unge (yngre end 24) kollegaer på hver sin side; Kim og Gitte. Hvis nogen er i tvivl, er det Kim til venstre og Gitte højre. 

Going solo...
Skynd jer derind, hvis i ikke allerede har været det. Jeg kan anbefale alle hverdage, hvis der ikke skal være for mange mennesker. Fredag aften og hele weekenden er der en overflod af mennesker. Hyggeligt; Ja, men en smule trangt i de små boder.
Og nu hvor du så lige er derinde, så står jeg i Specialkøbmandens sæson-bod lige ved hovedindgangen. Kom og sig hej :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar