fredag den 9. marts 2012

Konditor prøven! Fra lærling til svend

Jeg burde egentlig være jublende lykkelig, og det er jeg da også (næsten). Kim er nemlig blevet færdig som konditor-lærling og kan nu kalde sig svend (selvom jeg stadig fortrækker Kim)..! Men på helt egoistisk vegne, kommer jeg altså til at savne ham, og syntes bare han skulle være forblevet lærling liiiiiiiidt endnu, sammen med os andre. Men okay så, jeg skal nok være glad altså!



Man trækker et tema, og som i Kims tilfælde var Sommerfest, og så har man 6.5 timer til at lave opgaven. Med opgaven er der altid noget man skal lave, her var følgende:
  • 20 stk. croissanter med fyld, 2 slags
  • Islagkage til 16 pers.
  • Kransekage med frugt (monteret med pind) 2 slags
  • 24 stk. tørkager, 4 slags
  • 1 festkransekage - frit valg
  • Lagkage til 16 pers.
  • Marcipan figur på 200-300 g.






Jeg frådede som det første hans croissanter med fyld, som var med laks og den anden med kyllingesalat. Jeg var vold-sulten! Herefter gik jeg på runde rundt til andre konditorer og stjal fra deres borde.


Fra toppen og mod højre: Medalje med hindbær, karamel-rend (ligger en rest i midten), hjerte is (som ligner mest en lyserød klump) med hindbær og chokolade. Solbær-drøm med marcipan-kant og yders en firkantet solbær- og chokolade-mousse på lagkagebund.

Jeg fråede det hele, hvorefter jeg gik tilbage og spise Kim's chokolade is, med mango-passionsfrugt sorbet på toppen, den var jo lige ved at smelte fra ham! Og det ville have været synd, med så god is! Jeg fortærede størtedelen og klagede over mave-pine hele vejen hjem.


2 kommentarer:

  1. Tak skæbne - sikke et lækket mellemmåltid ;-)

    SvarSlet
  2. De ser gode ud de kager, smagene lydder også lækkert :) tillykke til Kim .
    hilsner Misbah/cupcakeluvs

    SvarSlet