onsdag den 28. marts 2012

Sugar cookies {gæste indlæg}

Jannie er min kollega... Min søde kollega, som jeg laver alt muligt mærkelig med. Slæber hende med til bryllups-messe, hvor vi planlægger at udgive os som to forelskede lesbiske, med store bryllups-planer! Men også hende jeg har udflugt til Kunst Kagen, White Sensation og ChokoladeFestival - kort sagt er hun med på lidt af hvert, og så har hun samme passion for kage og kagekust som jeg har, hvilket bare er helt eminelt!





Hej mennesker på bloggen.

I dagens anledning er jeg bliver spurgt om jeg ville prøve, at lave et lille indlæg.... jooo det kunne jeg da godt, har aldrig gjort det før men hvor galt kan det gå. Det ville komme an på en prøve. Desuden har Louise også selv på påpeget at der ligger flere billeder at mig på bloggen end hende.. så hvorfor ikke hjælpe med at pryde hendes blog, lidt mere :P
Jeg har aldrig leget med sprøjteglasur, på små kager før. Så når jeg har bladret mine kagebøger igennem, har der været nogle utroligt flotte billeder, så det måtte man lige prøve. Derfor besluttet jeg at bage nogle simple småkager; smør, sukker og mel 200 C i 10 min. Det blev så lidt sent på aftnen, så det næste jeg gjorde var at gå i seng.
Dagen efter, en dejlig fridag, dejlig vejr :) dejlig afslappende multitasking; morgenmad, tv og brainstorme efter flere fede ideer i mine bøger.
Nå men motiverne blev nogenlude fastlagt og teknikken gennemskuet. Så i gang jeg gik, og med flotte resultater synes jeg selv :)
Nå jeg skal lave kreative kage ting, siger jeg ikke til mig selv "nu skal jeg øve, og være meget seriøs" for det ødelægger det. Det er bare så befriende at side i sin badekåbe med lidt hyggemad og tv'et i baggrunden og have kvalitets tid med sig selv.. Så jeg kan stærkt anbefale, denne måde. Næste gange du bare lige mangle et hyggeprojekt eller du har god tid til at lave pyntet til en kage.. :)
- Jannie 

White Sensation - mig til venstre, Jannie højre


Jannie + kæreste - som forresten hedder Erik og også er konditor kage-kreativ.
Jeg kan røbe at vi allerede har et par ting som snart kommer på bloggen, blandt andet kagesmagning i Søborg på Granny's House, som har så kaldet "stort og overdådigt" kage-bord hver d. 1. søndag i måneden. Samt en gang blikfang i attrap-masse - mere om det senere...

2 kommentarer:

  1. Rigtig flotte cookies, det må kræve god finmotorik :-)

    SvarSlet
  2. Hejsa...Hvor er de flotte :)..Opskriften på glasuren og trickét med at sprøjte det så fint ud vil jeg rigtigt gerne have...Mange hilsner Marianne-Aalborg

    SvarSlet