fredag den 13. april 2012

Kreativ kransekage - A lady from 1790

Så er første uge på ZBC Ringsted konditor-skolen allerede slut, kun 3 uger igen. Ugens "kreative kransekage" blev this lady, and what a lady! Som i kan se, ligger min kærlighed til sprøjeglasuren, ingen overraskelse for jer der kender mig!

Tankerne kredsede om Marie Antoinette, med det berømte "Let them eat cake". Hvad finere ville være, hvis hun var en kage?





Næste uge er netop blevet lavet om, så i stedet for starte ugen med "klassiske kager", er det blevet lavet om til "Rullede deje", dermed menes butterdej og weinerbrød. Ikke lige min favorit, men det skal en konditor jo også kunne... Hvem ved? Måske bliver jeg overrasket?

8 kommentarer:

  1. Hvor er den bedårende, elsker hendes udtryk. Det er en af de sejeste og mest vellykkede kager, jeg har set på nettet :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Anne! Ja udtrykket er godt, selvom det ikke blev helt som jeg tænkte... Men jeg er min egen værste kritiker!

      Slet
  2. Hold nu fast !!! Det er den smukkeste kransekage jeg har set. Virkelig smuk og sikke detaljer du har fået på. Smukt smukt smukt.

    SvarSlet
  3. Hvis ikke du er tilfreds med hende er du et skarn hihihi hun er helt vildt fin.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  4. Den er awesome med awesome på - som jeg også skrev på FB: det er godt håndværk! Og den slags er jeg en sucker for :-D

    SvarSlet
  5. Hold nu op - den er vel nok blæret! En fantastisk detalje til fantastisk kransekage. Super flot :D

    SvarSlet
  6. wow, hvor er den fin. Det er en idé der hermed er lånt til næste kransekage. Pyhh, det bliver nok en mundfuld, men spændende at kaste sig over. ;)

    SvarSlet
  7. Aj hvor sjovt, fandt lige din side på google men jeg har faktisk set på den her da jeg selv var på skole og tænkte at den var så sej :)
    Ville ønske jeg var ligeså god til sprøjteglasur ;)
    Jeg skal på 2. hovedforløb til feb så glæder mig til kreativ kransekage opgaven

    SvarSlet